منتدى بوليود العربى (حبايب سلمان خان)
عزيزي الزائر الكريم .. زيارتك لنا أسعدتنا كثيراً .. و لكن لن تكتمل سعادتنا إلا بانضمامك لأسرتنا ..

منتدى بوليود العربى (حبايب سلمان خان)

منتدى بوليود العربى

الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 

ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
نور
Admin
Admin

انثى عدد المساهمات : 2042

مُساهمةموضوع: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الثلاثاء أكتوبر 26, 2010 12:15 am

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://bollywood.screwcamel.com
efmnt
حبايب ونجوم المنتدى
حبايب ونجوم المنتدى

ذكر عدد المساهمات : 264

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأحد أكتوبر 31, 2010 11:27 pm

سلمان فنان محترم واكيد لازم يقو كدة وكمان احسن من شاروخان لانة عمرة ما ضحك على جمهورة مثلما فعل شاروخان فو ماى نيم از خان
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الإثنين نوفمبر 01, 2010 3:06 am

ممكن يااسلام تقوللى شاروخان عمل ايه لجمهوره فى ماى نيم از خان

سالو علطول محترم بس عيبه سريع الغضب جدااااااااا
efmnt
حبايب ونجوم المنتدى
حبايب ونجوم المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأحد نوفمبر 07, 2010 12:49 am

اولا انتى سمعتى ماى نيم از خان وتابعتى اعلاناتة والدعاية لية ولا لاء
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الإثنين نوفمبر 08, 2010 6:58 am

اه شفت الفيلم وبعض دعاياته بالصور بس مسمعتش عن اى كلام اتوجه من شاروخان لسالو
efmnt
حبايب ونجوم المنتدى
حبايب ونجوم المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الثلاثاء نوفمبر 09, 2010 1:49 am

يا نور شاروخان قال انة عامل الفيلم علشان الدفاع عن الاسيلام ودة مش شىء صحيح هو كان عاملة علشان عايز ياخد الاوسكار الامريكية والفيلم ما فيهوش ولا مشهد للدفاع عن الاسلام غير مشهد الجنازة اللى شاروخان راح مع كاجول فية ودفع فلوس وكاجول قالت ان المسلمين بيطلعوا مبلغ كل سنة كزكاة غير كدة الفيلم كلة اساءة للاسلام
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأربعاء نوفمبر 10, 2010 5:12 am

يااسلام الفيلم فيه معاناه كبيره جدا للى بيحصل للمسلمين والاضطهاد والعنصريه اللى بيتعرضوا ليها من الاجانب وخصوصا من امريكا بعد ضرب البنتاجون والظلم اللى بيكون فيه المسلم حتى وان كان انسان غير سليم ذهنيا وفعلا شاروخان وصل كده لينا من خلال احداث الفيلم وانا موش شايفه اى مشهد مسئ للاسلام فى الفيلم دا كانت رسالة الفيلم الاساسيه ان الاسلام موش دين الارهاب ولكن دين التسامح ده اللى شفته من خلال احداث الفيلم
efmnt
حبايب ونجوم المنتدى
حبايب ونجوم المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الخميس نوفمبر 11, 2010 2:07 am

ودة اللى شاروخان لعب علية يانور هو انالجمهور هينظر لبطل الفيلم ويقيم الفبلم على اساسة ولكن انا بدعوكى لمشاهدة الفيلم مرة اخرى وانتى هتكتشفى الخداع فى الفيلموالمتمثل فى ان مافيش ولا مشهد للدفاع عن الاسلام غيلر اللى قلتلك علية اما الاساءة فكانت فى 1- الشخصية المسلمة الوحيدة الجيدة فى الفيلم كانت الانسان المريض ذهنيا شاروخان اما باقى الشخصيات فكلها اما شخصيات تعتنق الاسلام وتمثل حقيقتة السيئة منوجهة نظر الغرب زى اخو شاروخان اوشخصية منافقة يسهل عليها الاستسلام للظروف زى زوجة اخوة او شخصيات ارهابية مثل المسلمين الذين كانوا فى المسجد وارادوا ان يقوموا باعمال ارهابية او اشخاص ياملون فى تدمير امريكا مهد الحضارة كما فى راى الغرب مثل صاحب المحل الذى طعن شاروخان فيلم ماى نيم از خان اثبت براعة شاروخان الدعائيةلانة قدم لثلاث فئات فى العالم ما ارادوا وهم الغرب فقد قدم لهم الاسلام كما ارادوا ان يروة كدين يدعو الى العنف ولكن مع ذلك يوجد بعض المسلمين الذين يوجد فيهم امل وهم اما المرضى الذهنيين او الافراد الذين يعيشون فى مجتعات غربية ويتخلوون عن التمسك بالاسلام بشدة مثل اخو شاروخان وللمسلمين ما ارادوا من وجودفيلم عالمى عن الاسلام لم يسء للاسلام علانيتابعد فترة طويلة من فيلم الناصر صلاح الدين وللهندوس الصورة التى ارادوها من ان الفيلم لم يعظم الاسلام اكثر مما يعرفوة ولكن مع كل هذا الفيلم من الناحية الفنية يعتبر من اقوى الافلام والقصة الرومانسية روعة لانها تحدثت ولاول مرة عن تضحيات الرجل من اجل المراة
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الخميس نوفمبر 11, 2010 3:54 am

اسلام انت محلل فنى ممتاز ازاى وصلت لنتيجه زى كده

انا موش بعرف احلل افلام بس ممكن احلل موديل ملابس لكن مقدرش احلل فيلم
efmnt
حبايب ونجوم المنتدى
حبايب ونجوم المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الإثنين نوفمبر 22, 2010 11:50 pm

ميرسى على زوقك يا نور واللة بتحرجينى وانتى احسن لان تحليلك بيكون فى مجال عملك اما انا فلا وربنا يوفقك فية يارب
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الإثنين نوفمبر 22, 2010 11:52 pm

ويوفقك يااسلام فى دراستك وفى يوم من الايام نلاقيك شخصيه مهمه جدااااا بس ابقه افتكرنا ساعتها
efmnt
حبايب ونجوم المنتدى
حبايب ونجوم المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الثلاثاء نوفمبر 23, 2010 11:38 pm

لا ماتقلقيش لسببين الاول انة لو وفقنى اخرتها هبقى شيف والثانى انى عمرى ما هبطل احب سمان وبالتالى مش هبطل ادخل المنتدى بتاعك وثالثا ودة الاهم انك ما تتنسيش يا نور
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الخميس نوفمبر 25, 2010 12:47 am

ههههههه فيها ايه شيف يااسلام دا دول بيكسبوا كتير اوى يارتنى كنت اشتغل فيها بس دى عيزه مؤهل معين وكمان هى شغلاته محترمه والمنتدى الى بتدخله ده بتاعك وبتاع كل حبايب سلمان لولاكم انا مكنتش هفتحه ولا كنت هادخله اساسا
وطبعا انتى اللى موش ممكن تتنسى بسهوله يااسلام لانك من اصدقائى المفضلين علطول
efmnt
حبايب ونجوم المنتدى
حبايب ونجوم المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الإثنين نوفمبر 29, 2010 9:04 am

اول مابصيتي بصيتي علي الفلوس وهي فعلا كتيره بس المشكله في المنظر العام لما يقولوا ده شيف
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الإثنين نوفمبر 29, 2010 2:52 pm

يا اسلام الشغلانه دى بتطلب انسان حسن المظهر وكمان حسن الاسلوب
ولبق وده موش عند كتير من الناس لكن فئه قليله من الناس بتمتعوا بيه
رضوى
بوليودى جديد
بوليودى جديد

انثى عدد المساهمات : 2

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الخميس مارس 03, 2011 4:24 am

الحوار ممتع وانا مؤيدة لاسلام لن الهنود بصفة عامة بيحبوا يشوهوا صورة المسلمين
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الجمعة مارس 04, 2011 7:56 pm

ميرسى لمرورك وابدائك للراى
yoyo
نجم نجوم بوليود
نجم نجوم بوليود

انثى عدد المساهمات : 378

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأحد مارس 06, 2011 8:40 pm

شكرا علي الفيديو انا رايي انه الفيلم ولاكل قصته بتدافع ولا كله قصه الحب ولا فكره انه يروح يقول للرئيس انا مش ارهابي ولا قصه الولد اللي مات هو مجرد كل الافكار دي مع بعض مترتبه ومعموله فيلم بس فيه مشهد غير مشهد المسجد ومشهد الجنازه زي مشهد المطار ومشهد الصلاه امام الناس ساعه ماكانوا في محطه الاتوبيس ومشهد موت ابن كاجول في الفيلم وهي بتردد معاد موته وهو بيردد انا لله وانا اليه راجعون ده لما حد هيشوفه المشهد يعرف اد ايه الاسلام بيخليك تتستحمل اصعب المواقف بايمانك الفيلم ليه فكره رئيسيه ده اكيد
yoyo
نجم نجوم بوليود
نجم نجوم بوليود

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأحد مارس 06, 2011 8:43 pm

بالنسبه لرضوي احب اقولك حاجه لو سمحت انه الهنود ماينفعش يشوهوا صوره المسلمين لانه فيهم اساسا مسلمين ومومنين كمان ولاايه رايك يا نور وياريت تقوليلي رايك في رايي الشخصي ورايي في كلام رضوي
نور
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأحد أبريل 03, 2011 2:30 am

هو كل افلامهم تبع ديانتهم الهندوسيه شئ عادى لكنه بالنسبه للاسلام موش عادى وهو فيه كره دفين عندهم من ايام المشاكل وتقسيم الهند الى الهند وباكستان فده عمل عداوه ليهم من الاسلام لكن هما دلوقتى بيحاولو يصلحوا فى العداوه دى وده باين فى اخر افلام ليهم وازاى ان لازم يجيبو عائله مسلمه فى الفيلم بتحب عيله هندوسيه او صديق البطل ييجى مسلم
وهما كل افلامهم سواء كانوا بتكلموا عن الهندوس او الاسلام بتكون فيها تتشدد وتطرف مفيش عندهم وسط لانهم شعب متطرف بالفطره فياريت ميدخلوش ديانات خالص فى افلامهم ياريت يايويو لانها هتكون احسن اوى من دلوقتى
yoyo
نجم نجوم بوليود
نجم نجوم بوليود

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأحد أبريل 03, 2011 4:35 am

عندك حق
وحي
بوليودى جديد
بوليودى جديد

انثى عدد المساهمات : 1

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأربعاء أبريل 20, 2011 10:33 pm

efmnt كتب:
ودة اللى شاروخان لعب علية يانور هو انالجمهور هينظر لبطل الفيلم ويقيم الفبلم على اساسة ولكن انا بدعوكى لمشاهدة الفيلم مرة اخرى وانتى هتكتشفى الخداع فى الفيلموالمتمثل فى ان مافيش ولا مشهد للدفاع عن الاسلام غيلر اللى قلتلك علية اما الاساءة فكانت فى 1- الشخصية المسلمة الوحيدة الجيدة فى الفيلم كانت الانسان المريض ذهنيا شاروخان اما باقى الشخصيات فكلها اما شخصيات تعتنق الاسلام وتمثل حقيقتة السيئة منوجهة نظر الغرب زى اخو شاروخان اوشخصية منافقة يسهل عليها الاستسلام للظروف زى زوجة اخوة او شخصيات ارهابية مثل المسلمين الذين كانوا فى المسجد وارادوا ان يقوموا باعمال ارهابية او اشخاص ياملون فى تدمير امريكا مهد الحضارة كما فى راى الغرب مثل صاحب المحل الذى طعن شاروخان فيلم ماى نيم از خان اثبت براعة شاروخان الدعائيةلانة قدم لثلاث فئات فى العالم ما ارادوا وهم الغرب فقد قدم لهم الاسلام كما ارادوا ان يروة كدين يدعو الى العنف ولكن مع ذلك يوجد بعض المسلمين الذين يوجد فيهم امل وهم اما المرضى الذهنيين او الافراد الذين يعيشون فى مجتعات غربية ويتخلوون عن التمسك بالاسلام بشدة مثل اخو شاروخان وللمسلمين ما ارادوا من وجودفيلم عالمى عن الاسلام لم يسء للاسلام علانيتابعد فترة طويلة من فيلم الناصر صلاح الدين وللهندوس الصورة التى ارادوها من ان الفيلم لم يعظم الاسلام اكثر مما يعرفوة ولكن مع كل هذا الفيلم من الناحية الفنية يعتبر من اقوى الافلام والقصة الرومانسية روعة لانها تحدثت ولاول مرة عن تضحيات الرجل من اجل المراة

انا بس كاتبه حابه اوضح شي
الفلم بالعكس مافيه اي اسائة للاسلام ربما نعم فيه اسائة لبعض الفئات من المسلمين الذين موجودين اصلا في الواقع وليس في الفلم
الفلم فكرته ان الاسلام دين بسيط لو انفهم بالاساسيات البسيطه اللي فهمها الشخص المريض اللي يفكر بالاشياء مثلما نقولها وليس مثلما نؤولها
نعم كان اخ شاروخ في الفلم متعصب والحقيقه انو اغلب المسلمين فعلا متعصبين رغم انهم اغلبهم عليهم التظاهر بالاسلام ففي هذه الايام يوجد مسلمين بلا اسلام لديهم
وربما كانت زوجته ايضا خلعت الحجاب ولكن السؤال لو ارادت ان تكون منافقه لم اتدته منذ بادئ الامر
الامر ياعزيزي ان المسلمين اصبحوا من الجبن بحيث لا يستطيعون ان يقولو لا للظلم ذلك ماجعلها تخلعه الخوف من تصرفات الناس من اذاهم من كلماتهم الجارحه
هي لم تكن منافقه كانت جبانه وهذا ايضا موجود للاسف بين المسلمين بكثره والا لما كنا دائما نسمع امشي جمب الحيطه وقول يارب الستر اي ابتعد واترك العالم يفعل مايشاء اهم شيء ان تكون انت بخير
غيرمهم مايحدث بعد ذلك
والاشخاص الموجودين في المسجد واوجه السؤال اليك اخي اليس هناك طائفه مثلهم ؟؟
واعتقد ان الكل يوافقني بوجودها فئه ارادت ان ترد الاسائه بالاسائة ونسو قول الله تعالى : "وَالَّذِينَ صَبَرُواْ ابْتِغَاء وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَأَنفَقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرّاً وَعَلاَنِيَةً وَيَدْرَؤُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُوْلَئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ" صدق الله العظيم
وقوله :"وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ"
وقول رسوله الكريم : " اتق الله حيثما كنت، وأتبع السيئة الحسنة تمحها، وخالق الناس بخلق حسن "
الفكره البسيطه اللي اغلب الناس ماهي فاهمتها انو الاسلام ماخوذ من كلمه سلام هذي الفكره اللي الفلم حب يوصلها
نحن لسنا ارهابيين ولكن نفكر مثلهم ليتهم يموتون كما يقتلوننا
لم لا نقف وقفه واحده ونريهم ماهو الاسلام قبل ان نقول لهم لم تقتلوننا
هل تعرف اخي ان المسلمين على انتشارهم في كل مكان بالارض الا ان عدد الداخلين الى الاسلام ليس العدد الذي يجب ان يكون
المسلم بحاله لايحاول ان يرشد غيره الى الاسلام لانريهم من نحن ونطلب منهم ان يرونا
على فكره انا ماني مع احد ضد احد ولا مع شاروخ ضد غيره كل اللي يهمني اني اقوله اني مسلمه وماني ارهابيه
اعتذر عن الاطاله ولكن كانت فكره حبيت اوضحها فقط .
yoyo
نجم نجوم بوليود
نجم نجوم بوليود

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الخميس أبريل 21, 2011 12:16 am

انا كمان رايي كده
zoza khan
بوليودى جديد
بوليودى جديد

انثى عدد المساهمات : 7

مُساهمةموضوع: رد: ماذا قال سلمان خان عن فيلم my name is khan وشاروخان مترجم    الأربعاء أغسطس 29, 2012 8:21 am

بجد سلمان انسان محترم جدااااا وقلبه طيب قووووى وانا مشوفتش حد زيه بالرغم من الخلافات اللى بين سلمان وشاروخان لكن سلمان دايما بيتكلم على شاروخان بالخير بالرغم من انه فى المقابل مش بيلاقى ده من شاروخان .. انا عايزه اشكر اسلام اللى حلل الفيلم بأسلوب رائع وانه اخد باله من حاجات كتير قوى فى الفيلم فى كتير من الناس اللى شافت الفيلم مأخدش باله منها انا زى كل الناس اللى شافت الفيلم وانبهرت بيه جدااا لكن لما قريت الكلام ده واتفرجت ع الفيلم تانى عرفت ان اسلام كان عنده حق جدااا وعلى فكره انا سمعت من ناس كتير قوى غير اسلام نفس الكلام اللى قاله تقريبا يعنى فى ناس كتير قوى واخده بالها من موضوع الفيلم وان فيه اساءة للأسلام زى ماقال اسلام .. وميرسى قوى يانور ع الفيديو الجميل ده .

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ابداعات سالو المتعددة لكن الهدف واحد